Felul în care oamenii primesc şi consumă ştiri se modifică într-o lume bazată pe digital, arată designerul de web şi print Mario Garcia, considerat un „guru” al presei mondiale.
Vor fi din nou vremuri bune pentru ziare, odată ce revigorarea economică va readuce publicitatea pe pagini. Mario Garcia, autorul machetelor unor ziare celebre, autor a peste 10 cărţi din domeniul designului de web şi print şi un soi de „guru” al presei mondiale, este un optimist incurabil. Poate pentru că „desenează” publicaţii de aproximativ 30 de ani şi este îndrăgostit de munca sa, poate pentru că îşi ia în serios rolul de prezicător media.
Într-o vreme când unii numără în ani - nu mai mult de zece - timpul rămas până la închinarea definitivă a presei scrise în faţa mediului virtual, Garcia vorbeşte despre tipăritură ca alternativă eternă la alte mijloace de informare: va exista mereu o categorie de oameni dornici să simtă în mână ziarul sau cartea. Pe de altă parte, va veni o vreme în care cei care aleg online-ul vor fi dispuşi să plătească pentru anumite informaţii accesate, mai arată expertul.
Asta având în vedere că informaţia trebuie tratată ca orice alt produs. Garcia susţine astăzi o prezentare la Hotelul Intercontinental din Bucureşti, în cadrul celei de-a treia ediţii a Conferinţei Naţionale a Presei din România. Evenimentul organizat de Media Management Institute are ca scop găsirea de soluţii pentru problemele instituţiilor de presă, în contextul crizei mondiale. O chestiune de tranziţie.
Evenimentul zilei: Cauzele pentru criza din media ţin de probleme economice sau de lipsa de soluţii pentru acest domeniu?
Mario Garcia: Aş zice că ţin de o combinaţie între cele două. Publicitatea este la pământ, ca rezultat al crizei economice globale. Media trece printr-o schimbare istorică, legată de felul în care primim şi consumăm