Publicaţiile trebuie să se adapteze cât mai repede la felul cum cititorii consumă şi caută informaţia. Acesta este sfatul lui Mario Garcia, un „guru” al presei mondiale, care a susţinut astăzi la Bucureşti o prezentare despre inovaţia în media. Garcia vede patru categorii de cititori: Printnets, Digital natives, Promiscuos users, Traditional readers.
Prima dintre acestea se referă la oamenii care citesc ziarul de 2-3 ori pe săptămână, dar intră de şase ori pe zi pe site-urile de ştiri. În a doua categorie, numită şi Nintendo generation, intră cei care nu văd viaţa fără Internet şi citesc ziarele ocazional.
Promiscuos users îşi iau informaţia din mai multe surse, dar nu îşi mai amintesc unde, ce au citit. Ultima categorie, cititorii tradiţionali sunt în general cei trecuţi de 50 de ani, cărora le place să citească informaţia scrisă pe hârtie.
„Evenimentul zilei” are un look american
Mario Garcia nu s-a dat în lături de la o prezentare plastică a ziarelor pe care le găsim zilnic la chioşcuri. De la „pălăria tutti-frutti” numită Cancan, până la „mănăstirea bibliotecă” Jurnalul Naţional, de la paleta de culori folosită de Adevărul, până la ziarul de modă veche România Liberă, toate publicaţiile româneşti au înfruntat ochiul critic al acestui guru.
Potrivit acestuia: Business Standard este un ziar bine organizat, dar îi lipseşte consecvenţa. Pare să aibă multe elemente de decor în interior, dar nu funcţionale Adevărul degajă foarte multă energie, folosire interesantă a culorilor. Are un aer spaniol. Cui se adresează? Tinerilor sau părinţilor lor? Nu cred că ştiu foarte bine ce vor să devină când vor fi mari.Cotidianul este consistent de la început până la sfârşit. Mai standardizat comparativ cu nervozitatea Adevărului. Îmi plac titlurile şi subtitlurile.Evenimentul zilei este bine organizat. Spre d