Vanzarile de ice tea din Romania au inregistrat anul trecut o crestere de 60%, comparativ cu 2007, ridicand valoare pietei de profil la 325,4 mil. lei (aprox. 88 mil. euro). Trendul ascendent va continua si anul acesta, in ciuda contextului economic, cand se asteapta o majorare de 18% pentru piata totala de ice tea, potrivit estimarilor firmei de cercetare Canadean.
Cei mai mari jucatori de pe piata locala de ice tea sunt PepsiCo International, cu brandul Lipton, un joint venture cu Unilever, respectiv Coca Cola, cu marca Nestea.
Potrivit datelor PepsiCo International, cele doua marci detin peste 90% din piata totala de ice tea din Romania.
“Piata romaneasca de Ice Tea este extrem de dinamica, asistand la cresteri galopante in ultimii ani, de double digit. Exista doi jucatori importanti (Lipton si Nestea), restul jucatorilor (import + cativa producatori locali) ocupand sub 10% din piata”, a declarat, pentru Wall-Street, Dana Iordache (foto), non-carb marketing manager PepsiCo.
Potrivit estimarilor Canadean, piata de ice tea ar putea inregistra anul acesta o crestere de 18% in valoare si volum. “Lipton cel mai probabil va fi in ritmul de crestere a pietei”, spune Iordache.
Cele mai mari vanzari le-au intregistrat sortimentele Lipton Ice Tea Lemon si Peach, urmate de Lipton Ice Tea Green.
PepsiCo Internatioanal va investi anul acesta in principal in campanii de marketing integrate, care vor cuprinde actiuni de ATL (TV, OOH, presa, online) si BTL, potrivit declaratiilor Danei Iordache.
Portofoliul PepsiCo pe segmentul Ice Tea cuprinde, din luna aprilie, un nou sortiment-Lipton Ice Tea de Zmeura. Lansarea Lipton Ice Tea de Zmeura a debutat cu o campanie a cultivatorilor si fanilor zmeurei, intitulata "Sustin Zmeura!”.
Produsele Lipton Ice Tea sunt dezvoltate pe plan international sub umbrela Pepsi Lipton International Lt