» Aeroportul International Mihail Kogalniceanu din Constanta investeste in curse noi si intr-un terminal cargo.
Directorul de dezvoltare al Aeroportului International Mihail Kogalniceanu (AIMK) din Constanta, Constantin Teodorescu, a declarat ieri, intr-o conferinta de presa, ca una dintre cele mai importante investitii care va fi realizata aici consta in constructia unui terminal cargo. "Ne vom dezvolta capacitatile de transport prin construirea unui terminal cargo. Estimam un trafic de pana la 10.000 de tone anual", a precizat acesta. In prezent, pe AIMK se opereaza si marfa, de aproape 10.000 tone anual, dar nu exista un terminal specializat in acest sens. Costul total al investitiei se ridica la 950.000 de lei, dintre care 550.000 pentru terminalul propriu-zis si 450.000 pentru infrastructura si utilitatile necesare. "Intentionam sa consolidam cursele Carpatair pe segmentul de cargo pentru posta si coletarie", a precizat acesta. Teodorescu a declarat ca, cel mai probabil, terminal va fi operational in trimestrul patru al acestui an.
O alta investitie care se va derula pe aeroportul constantean se refera la consolidarea si reabilitarea platformei pentru stationarea aeronavelor. "Avem ca obiectiv sa atragem resurse de finantare europeana prin Programul Operational Sectorial. Avem un proiect pentru consolidarea si reabilitarea platformelor pentru stationarea aeronavelor, care sa fie echipat cu balizaj de categoria trei. Platforma va fi echipata cu un sistem de drenaj si neutralizare a agentului de degivrare", a specificat Teodorescu. De asemenea, in functie de cresterea numarului de pasageri, se intentioneaza cresterea capacitatii de parcare a autoturismelor, de la 200 de locuri, cat exista in prezent, la circa 600. Extinderea va fi insotita si de un sistem de taxare si monitorizare. In prezent, parcarea automobilelor in incinta AIMK este