Dupa ce anul trecut a adus oameni noi in management, a restructurat personalul si a oprit caderea pe principala linie de business, cablul TV, Jack Mikaloff spune ca acum UPC este bine pozitionata pentru a creste in acest an, in ciuda contextului economic.
Schimbarile din management, centralizarea operatiunilor IT, restructurarea personalului, investitiile si contextul de piata - acestea sunt, in cateva cuvinte, elementele pe care Jack Mikaloff le considera cheia in a explica cum a reusit ca intr-un an de zile sa readuca intr-o pozitie favorabila UPC, unul dintre cei mai mari operatori telecom de pe piata locala.
"Am venit in Romania pentru ca am vrut eu sa vin", precizeaza inca de la inceput Mikaloff, care spune ca dupa 40 de ani de experienta in industria telecom nu si-a pierdut deloc interesul de a fi in centrul operatiunilor unui operator telecom, fie el si pe o piata unde preturile sunt "dramatic de mici".
In urma cu un an proprietarul UPC, compania americana Liberty Global - cel mai mare operator de cablu TV din afara SUA - il schimba pe seful operatiunilor din Romania, pe fondul unei situatii de piata dificile. UPC pierduse pozitia de lider pe principala sa linie de business, cablul TV, iar baza de clienti era in scadere.
Mikaloff povesteste ca principala sa preocupare in 2008 a fost stabilizarea companiei, iar o parte importanta a acestei operatiuni a fost completarea echipei de management, schimbari care au fost "percepute gresit", insista el.
"Nu am schimbat integral echipa de management", spune Mikaloff. "Cand eu am venit aici erau cateva pozitii-cheie care erau deschise, de exemplu directorul financiar era pe picior de plecare, nu exista niciun director tehnic. Exista un director de operatiuni, dar si el tocmai pleca de la UPC. Nu aveam niciun manager pe resurse umane. Deci aveam deja trei-patru pozitii-cheie care erau