Se spune ca, in perioade de dificultati economice, creativitatea e cea care poate face diferenta. Trei proiecte diferite arata ca in niciun caz ea nu-si ia pauza, fie criza cat de rea.
Soho de Bucuresti
O oaza de cladiri de patrimoniu de pe Calea Rahovei a devenit de la finalul anului trecut un fel de Soho al Bucurestiului. Iar totul a inceput ca initativa a unor companii. The Ark „sau Bursa Marfurilor Creative" e un spatiu care imbina acum slow food, designul de moda si afacerile, fiind sediul inedit al unor companii creative. „Noi credem ca avangarda economiei romanesti in momentul de fata e creativitatea", spune arhitectul Teodor Frolu, initiatorul proiectului. DC Communication, firma de comunicare la care lucreaza, si Headvertising au preluat in 2005 o cladire devastata de incendii si neglijenta. Dupa 3 ani si 3 milioane de euro, fosta Bursa de Marfuri de pe Rahova nr. 196 dovedeste ca si din cenusa poate rasari ceva.
„A fost o ambitie a noastra, cu un concept in spate. Ne-a placut ca locul era avangarda economiei romanesti la 1898 si am vrut sa il transformam dupa 110 ani intr-o Bursa a Marfurilor Creative. Rolul ei ar fi sa devina un fel de cluster de companii creative si independente, din domenii diverse, care au crescut singure, de la zero, dar au deja o reputatie, sunt mature." Aici sunt asadar birouri ale companiilor (unele integreaza chiar la propriu copaci in decor), spatii comune, de „joaca" (o sala multimedia si home cinema, o „plaja pe casa"), iar parterul si subsolul sunt spatiile publice, oferite orasului: e sediul Centrului International de Arta Contemporana, se fac prezentari de moda, se organizeaza conferinte sau expozitii, iar in curand se deschid doua spatii de fashion design. Carla Szabo Boutique si Rozalb de Mura se vor invecina cu o „ciorbarie" si un magazin de slow food international (deja in fiecare weekend cei car