Volumul de marfa tranzitata pe canalele navigabile este cu 7,2% mai mic fata de aceeasi perioada a anului trecut. "In conditiile manifestarilor cauzate de recesiunea financiara globala, traficul pe canalele navigabile a suportat modificari. Totusi, s-a reusit ca la finele primului trimestru sa se realizeze o depasire cu 5,63% fata de programul aprobat pe 2009 si cu 1,32% fata de aceeasi perioada a anului 2008", a declarat Valentin Zeicu, directorul general al ACN. Acesta a precizat ca daca in 2008 cantitatea de cereale a fost de 262.000 tone, iar cantitatea de minereu de fier de 1.045.000 tone, in 2009 cerealele au atins 1.028.000 tone, iar minereul de fier 244.000 tone. Alt produs cu pondere mare in transportul de marfa, cum ar fi combustibilul solid (carbune), a scazut de la 684.000 tone in 2008 la 563.000 tone in 2009. In ceea ce priveste alte categorii de marfuri, laminatele au scazut de la 134.000 tone in 2008 la 89.000 tone in 2009.
Cresteri s-au inregistrat si la exporturile de produse petroliere, efectuate din Portul Midia de la 58.000 tone in 2008 la 97.000 tone in 2009. Referitor la numarul de nave care au tranzitat canalele navigabile, acesta a crescut de la 3.762 in 2008 la 4.438 in 2009, ca urmare a intensificarii transportului cu slepuri autopropulsate independente. O alta crestere importanta s-a inregistrat si la transportul containerizat de marfuri, in primul trimestru acesta crescand de la 1.255 de containere in 2008 la 1.876 containere in 2009.
Volumul de marfa tranzitata pe canalele navigabile este cu 7,2% mai mic fata de aceeasi perioada a anului trecut. "In conditiile manifestarilor cauzate de recesiunea financiara globala, traficul pe canalele navigabile a suportat modificari. Totusi, s-a reusit ca la finele primului trimestru sa se realizeze o depasire cu 5,63% fata de programul aprobat pe 2009 si cu 1,32% fata de aceeasi