Angajaţii care accesează la locul de muncă site-uri de conţinut video precum YouTube sau reţele de socializare online cum ar fi Facebook sau Twitter sunt mai productivi, potrivit unui studiu al cercetătorilor australieni.
Utilizarea internetului la birou nu doar pentru activităţi profesionale dar şi pentru relaxare creşte productivitate unui angajat cu aproximativ 9%, arată studiul efectuat de Universitatea din Melbourne. Cercetarea a fost efectuată pe un eşantion de 300 de angajaţi.
Brent Cooker, coordonatorul studiului, a declarat că utilizarea internetului în scop recreativ ajută angajaţii să dobândească o capacitate de concentrare mai ridicată când se reîntorc la muncă, deoarece o mică pauză de navigare online permite creierului nostru să se mai odihnească, ceea ce duce apoi la o concetrare sporită. "Oamenii au nevoie să iasă puţin din sfera activităţilor de serviciu pentru a-şi redobândi concetrarea" a explicat Cooker.
Printre alegerile cele mai populare ale angajaţilor când vine vorba de relaxare online se regăsesc căutarea de informaţii despre produse, utilizarea reţelelor sociale, practicarea jocurilor online şi vizionarea de clipuri video pe YouTube.
Autorul susţine că atitudinea firmelor când vine vorba despre accesarea internetului de către angajaţi în alte scopuri decât profesionale este câteodată greşită, deoarece acestea cheltuie mulţi bani pe programe software care au ca scop restricţionarea site-urilor de cumpărături online, jocuri şi reţele sociale pe motiv că accesarea acestora scade productivitatea.
Studiul a luat în considerare angajaţi care navighează pe internet în scopuri persoanale doar o perioadă moderată, sau care au accesat internetul în scopuri persoanale mai puţin de 20% din timpul total petrecut la birou. (V.M.)
Angajaţii care accesează la locul de muncă site-uri de conţinut video precum You