Autostrada Bucureşti-Braşov va fi deschisă circulaţiei peste cinci ani, a declarat ieri ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, aflat în vizită pe şantierul autostrăzii.
"De acum în cinci ani vom putea ajunge până la Braşov pe autostradă", a spus Berceanu. "Doamne-ajută şi... s-o vedem şi pe asta!", spunem noi, locuitorii acestei ţări, sătui până peste cap de promisiuni şi autostrăzi pe hârtie.
Berceanu a explicat că porţiunea de la centura Capitalei până la Ploieşti va fi gata la sfârşitul 2010, iar în acest an vor fi finalizaţi 30 de kilometri, între Moara Vlăsiei şi Ploieşti, care însă nu vor fi deschişi circulaţiei pentru că se află între două poduri care vor fi terminate în primăvara anului viitor.
Câştigătorul licitaţiei pentru tronsonul Comarnic-Braşov va fi ales în următoarele zece zile. Toate bune şi frumoase, numai că pentru tronsonul Ploieşti-Comarnic, Ministerul Transporturilor nu are în prezent nici o variantă pentru construcţie şi ar putea fi realizată prin concesiune sau prin extinderea de proiect.
BOC ŞI "REGELE"
Premierul Emil Boc l-a însoţit ieri pe Berceanu în vizita la lucrările de pe autostradă. Profitând de ocazie, Berceanu i l-a prezentat premierului pe patronul UMB Spedition, Dorin Umbrărescu, a cărui companie lucrează la Autostrada Bucureşti-Ploieşti: "Domnul Umbrărescu". Şeful Guvernului a răspuns: "Tot respectul, tot respectul" şi l-a întrebat de câţi muncitori dispune pe şantier. Umbrărescu i-a replicat că are 650 de lucrători, dintre care aproximativ 400 nou-angajaţi.
Şi asta a fost tot.
După ce l-a cunoscut pe regele asfaltului, Boc a făcut ordine şi pe şantierul de pe centura din Ploieşti. El a văzut că pe panoul cuprinzând indicatorii tehnico-economici ai proiectului era înscris, cu caractere romane, că termenul maxim de finalizare a lucrărilor este 31.XI.2009,