Bergenbier, brandul de bere care realizeaza vanzari de 100 de milioane de euro (la raft), a schimbat gustul, culoarea, ambalajul, sticla si mesajul, dupa un an in care vizibilitatea brandului si a companiei care il detine, InBev Romania, a scazut pe plan local.
Singurul element comun intre strategia anterioara si cea actuala a marcii Bergenbier este compania de comunicare, Leo Burnett.
La momentul lansarii, ambalajul si valorile brandului Bergenbier au fost inspirate din marca belgiana Jupiler, aflata de asemenea in portofoliul InBev. Mai tarziu, incheierea contractului cu echipa nationala de fotbal si preluarea de catre aceasta a tricourilor galbene a determinat si schimbarea ambalajului Bergenbier in galben, culoare care a fost emblema acestui brand in ultimii zece ani.
Odata cu incheierea acestui contract (in decembrie 2008), Bergenbier a trecut printr-un proces de rebranding si a redevenit rosu.
Potrivit reprezentantilor InBev Romania, pentru acest rebranding au fost realizate studii si cercetari de piata pe un esantion de peste 2.300 de consumatori de bere, iar acesta a fost ambalajul preferat de 90% dintre respondenti.
"Pentru noul design InBev Romania a colaborat cu agentia belgiana K Creation and Production, in timp ce rebrandingul a fost facut de InBev si Leo Burnett", a declarat Eduardo Luz, director general al InBev Romania.
Noul design nu este insa o noutate decat pe plan local, deoarece acesta a mai fost folosit de K Creation and Production, companie care se afla in spatele marcilor din portofoliul producatorului belgian inca din 2003, si pentru brandurile Staropramen (Cehia) si Kamenitza (Bulgaria), detinute de asemenea de InBev.
"O schimbare de ambalaj nu este suficienta pentru un rebranding, in spatele unei astfel de schimbari existand o strategie de brand", spune Bogdan Branzas, creative director si CEO al comp