Ford revine in segmentul A prin lansarea noii generatii a modelului Ka, realizat de aceasta data pe o platforma comuna cu Fiat 500, dar cu un tren de rulare modificat.
Primul Ford Ka este unul dintre cele mai longevive modele ale constructorului american, lansat in 1996 si mentinut in fabricatie timp de 13 ani, timp in care a beneficiat de un facelift, precum si de o versiune roadster - StreetKa.
Imediat cum vezi noul Ka observi elementele de „kinetic design" ianugurate in urma cu trei ani de Ford S-Max si Galaxy. Grila radiatorului de mari dimensiuni, alaturi de farurile in forma de lacrima sunt elemente inconfundabile ale acestei strategii.
Masina este aprope la fel de mica precum generatia anterioara, dar este mai sigura. Daca in versiunea de baza Ka dispune de numai doua airbaguri frontale, din motive de pret, care ii asigura patru stele la testele EuroNCAP, se poate opta pentru o versiune superioara de echipare, care dispune de patru airbaguri, necesare unui punctaj de cinci stele.
Tot in functie de versiune difera si habitaclul. Poate fi unul cu flori si culori pastelate, pentru doamne sau domnisoare, fie unul mai sobru, cu alb si negru sau albastru pentru tineri. In interior se observa si cel mai mult faptul ca masina este construita pe aceeasi platforma cu Fiat 500. Comenzile pentru geamurile electrice sunt prezente pe consola centrala si nu pe panourile usilor (solutie pe care o regasim si la Dacia Logan), in timp ce schimbatorul de viteze este amplasat la baza consolei centrale. Solutia nu este una noua, insa este foarte confortabila, mai ales in traficul urban, unde schimbarea treptelor 1-2-3 este foarte frecventa.
In ciuda dimensiunilor exterioare, habitaclul nu ofera senzatia de claustrofobie. Singurul lucru care deranjeaza cu adevarat este lipsa unui spatiu de depozitare pe consola centrala unde se poate pune t