Accidentul de elicopter care a dus la moartea a 16 persoane în Marea Nordului a avut drept principală cauză o gravă defecţiune tehnică şi nu o eroare a pilotului, indică anchetatori din aviaţia britanică, citaţi de The Independent.
Elicopterul aparţinea companiei petroliere BP, care controlează exloatarea Miller, din apropierea coastei britanice a Mării Nordului. 14 pasageri şi doi membri ai echipajului au dispărut după prăbuşirea aparatului, produsă în după-amiaza zilei de miercuri.
În cursul zilei de joi, salvatorii au anunţat că nu există nicio şansă ca dispăruţii să mai fie în viaţă. Victimele aveau vârste cuprinse între 24 şi 63 de ani. Unul dintre cei decedaţi este leton, restul fiind britanici (majoritatea scoţieni).
Compania petrolieră a renunţat la colaborarea cu Bond
Elicopterul prăbuşit era un Super Puma, operat de compania Bond, angajată de BP pentru astfel de operaţiuni. Ieri, compania petrolieră a anunţat că a întrerupt colaborarea cu Bond.
Aparatul de zbor avea 10.000 de ore de zbor şi trebuia să ajungă pe heliportul din Aberdeen. Cu un sfert de oră înainte de ora programată pentru sosirea în oraşul scoţian, echipajul trimitea un scurt mesaj către heliport, după care se prăbuşea în mare, la o viteză de circa 200 de kilometri pe oră.
Echipele de salvatori au anunţat că, la o asemenea viteză de impact cu apa, nimeni nu ar fi putut supravieţui. Mai mult, temperatura mării era de doar opt grade Celsius.
Al doilea Super Puma prăbuşit în ultimele luni
S-a pus chiar problema suspendării dreptului de zbor pentru aparatele Bond Super Puma, propunerea venind din partea a trei parlamentari britanici. Argumentul lor este că un elicopter de acelaşi tip s-a prăbuşit în urmă cu o lună, tot în Marea Nordului, înainte de aterizarea pe o platformă de exploatare aparţ