Ratarea calificării micşorează încasările agenţilor economici cu câteva zeci de milioane de euro. Terasele, agenţiile de turism, producătorii de băuturi şi de echipamente sportive vor avea de suferit dacă naţionala nu va participa la Mondialele din Africa de Sud. Fotbalul a devenit, în ultimii ani, o mare sursă de bani. Sponsorii, producătorii şi televiziunile câştigă milioane de euro din urma campionatelor mari de fotbal.
Potrivit estimărilor „Adevărul”, anul trecut, la Campionatul European de Fotbal - Euro 2008, încasările din vânzările de bere, de băuturi răcoritoare, echipamente sportive, ziare, bilete de avion, excursii, pariuri şi chiar electrocasnice s-au ridicat la peste 100 milioane de euro. Acelaşi lucru nu se va mai întâmpla, însă, şi la anul, în cazul în care naţionala nu va merge în Africa de Sud.
Turismul este unul dintre primele sectoare care va fi afectat. Agenţiile de turism vor încasa un „gol” de circa cinci milioane de euro, potrivit lui Traian Bădulescu, purtătorul de cuvânt al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism.
Bere mai puţină la terase
Proprietarii de restaurante se aşteaptă ca numărul de clienţi să fie cu circa 20% mai mic decât cel înregistrat în perioada Euro 2008, când terasele erau înţesate de suporteri. Se aşteaptă o scădere asemănătoare şi în cazul vânzărilor de bere care
s-au ridicat, pe parcursul Euro 2008, la circa două milioane de hectolitri.
Există, însă, şi patroni care nu ţin morţiş să difuzeze meciurile naţionalei în localurile lor. „Astă-vară au fost mulţi care şi-au făcut rezervare în locaţiile noastre. Vânzările nu au crescut vizibil, plus că suporterii făceau gălăgie şi îi mai şi deranjau pe ceilalţi clienţi”, ne-a declarat Vali Sălăgean, co-proprietarul restaurantelor Trattoria Il Calcio.
Pierderi pentru TVR