- Economic - nr. 282 / 4 Aprilie, 2009 In preajma Sarbatorilor de Pasti, guvernul german prelungeste actiunea de recompensare "Rabla", pana la sfarsitul anului, datorita cozilor interminabile formate de cei care obtin un "premiu" de 2.500 de euro pentru a-si cumpara o masina noua sau cu vechime de un an. Procedura asemanatoare cu cea din Romania a intrat in vigoare la cateva luni de la declansarea crizei economice si are ca scop stimularea vanzarii autoturismelor. Ajutorul financiar global se ridica la 1,5 miliarde de euro, suma care corespunde unui numar de 600.000 beneficiari. In primele doua luni s-a ajuns, deja, la 420.000, rezultatul nefiind, insa, cel scontat, majoritatea cumparatorilor orientandu-se spre masini ieftine, de mic litraj, tip Renault, Ford, Fiat, Opel etc. Firmele de vanzari Audi, BMW, Mercedes si Porsche inregistreaza, in continuare, minusuri. "Dacia, constructorul de automobile ieftin, reuseste "gheseftul" vietii sale, multumita actiunii germane", scrie Frankfurter Allgemeine. Cotidianul cu 100 de pagini expune, pe prima, o fotografie color, reprezentand o caruta trasa de doi cai rapciugosi, pe care este fixata caroseria dezafectata a unei Dacii vechi, in interiorul careia se afla un calator cu caciula. Capota din fata lipseste, in spatiul destinat motorului sezand taranul care tine haturile. Imaginea este insotita de urmatoarea adnotare: "Fotografia noastra din Telega (Romania) arata ultimul drum al unei Dacii _ taranul merita si el un premiu pentru protectia mediului ambiant". In continuare, pagina 11 reproduce o secventa din sectia de montaj a fabricii romanesti, filiala Renaultului, care, din "starea de stagnare productiva", trece acum, la schimburi suplimentare, nereusind sa faca fata cererii masive, conjuncturale, din Germania. Romanilor li se cuvine aceasta, face aluzie FAZ-ul, la dificultatile cauzate de criza economica si, in c