În timp ce mezelarilor le scad veniturile, comercianţii de prezervative nu duc lipsă de „muşterii”. Deşi suntem în Postul Paştelui, când perceptele religioase impun abstinenţa sexuală, vânzările de prezervative şi a celebrei pilule Viagra rămân constante în această perioadă. În contrapartidă, producătorii de mezeluri se plâng de o scădere a vânzărilor de până la 30 la sută, fenomen cu care s-au obişnuit de la an la an. Comercianţii încearcă să-l contracareze cu produse similare, dar de post. Altfel spus, pentru hunedoreni, sexul merge şi pe stomacul gol.
“Nu pot să spun că vânzările la prezervative scad în perioada celor două posturi. Mă refer aici la Postul Crăciunului şi cel al Paştelui. Probabil şi pentru că cei care cumpără astfel de produse sunt tinerii care nu prea ţin cont de sărbătorile religioase. E adevărat că avem şi bărbaţi trecuţi bine de prima tinereţe care cumpără pastile Viagra şi în Postul Paştelui. Deci nu se pune problema scăderii vânzărilor”, a spus Maria Coman, farmacist.
Şomajul îi trimite în aşternut
La aceeaşi concluzie a ajuns şi farmacistul Iuliana Irimie, care susţine că vânzările la prezervative chiar au crescut odată cu şomajul. “În ultima perioadă, în afara clienţilor obişnuiţi, avem clienţi noi. Sunt familişti, au rămas fără serviciu, au unul sau doi copii şi nu mai doresc un altul. De aceea, mulţi vin cu soţiile şi pun tot felul de întrebări despre ce tip de prezervativ să cumpere. Şi precizează că au un copil şi vor să se protejeze. Ce să facă şi ei dacă stau toată ziua împreună”, a explicat farmacista.
În opinia acesteia, un alt motiv pentru care vânzările la prezervative cresc este şi acela că tinerii din ziua de azi sunt tot mai educaţi în ceea ce priveşte contracepţia.