- Politic - nr. 282 / 4 Aprilie, 2009 Daca de doi ani incoace Ministerul Mediului, secondat in unele faze de cel al Finantelor, s-a tot straduit sa-i taxeze pe romanii care isi doresc un autovehicul de mana a doua, adus din strainatate, cu deosebire din Germania si Olanda, ajungandu-se, in final, in acest an, la stabilirea unei taxe de poluare care inca da batai de cap unora, acum se discuta, pentru anul viitor, de cuprinderea acesteia in impozitul auto. Daca si la aceasta ora romanii sunt nemultumiti de tarifele mari care se practica pentru aceasta taxa de poluare, fosta de prima inmatriculare, atunci ei trebuie sa stie ca de anul viitor toti posesorii de autovehicule trebuie sa plateasca o anumita suma de bani, cuprinsa, asa cum spuneam, in impozitul pe care il datoram la fisc pentru detinerea unui autovehicul, in functie de nivelul emisiilor de dioxid de carbon pe care le emite un autovehicul pe un kilometru parcurs. Ministrul Mediului, Nicolae Nemirschi, spune ca legislatia romaneasca in domeniu se inspira din cea nemteasca, dar chestiunea cea mai importanta nu este cea legata de stabilirea nivelului de taxare, cat de cuantificarea valorii pentru fiecare gram de carbon. Cel mai probabil se preconizeaza ca punctul zero de taxare, deci cel de la care va incepe sa se socoteasca nivelul de poluare si indexare a taxei, va fi de 150 de grame de dioxid de carbon emis de un autoturism in aer, nivel care poate ajunge si la 176 de grame, intre aceste doua valori urmand, probabil, sa se ia o decizie. Stabilirea unui nivel de poluare prin emisiile de dioxid de carbon pe care le emite un autovehicul si taxarea in functie de cate grame de dioxid emite peste nivelul admis de lege va lovi, indeosebi, in cei mai saraci dintre noi, care nu-si pot permite un autoturism dotat cu catalizator, pentru ca aceste masini sunt de data mai recenta decat cele pe care le detin foarte