Chiar dacă teatrul nu mai are aceleaşi semnificaţii, poate nici aceeaşi prestanţă pe care o avea pentru bunicii noştri, acesta a rămas un loc important pentru brăileni. Într-un oraş în care înaintezi şi parcă ajungi în acelaşi loc, "Maria Filotti" are un public încă fidel artei, spectacolelor de excepţie, actorilor şi chiar atmosferei specifice.
Tinerii sunt atraşi de spectacolele active, puternice, de programul intens al teatrului. Şi pe bună dreptate! Regizorii aduc pe scena teatrului piese din ce în ce mai bune, dovadă festivalurile la care au participat sau premiile obţinute.
Probabil buna mediatizare şi legătura strânsă cu publicul reprezintă secretul acestuia. Pun accent pe faptul că teatrul are admiratori, şi încă mulţi, deoarece este un punct forte al culturii brăilene. Să nu uităm că tinerii trebuie formaţi cultural, iar o educaţie artistică nu se câştigă de la playback-uri în aer liber ori expoziţii făcute la indigo. În şcoli puţini profesori îi îndeamnă pe elevi să participe la evenimente culturale, să se impună artistic, să-şi formeze o opinie în legătură cu activitatea culturală a Brăilei. Din păcate, există numeroşi tineri care învaţă pagini întregi de "teorie artistică"la şcoală, apoi ocupând unul din locurile sălii teatrului pentru a vorbi cu colegul din dreapta, a râde cu cel din stânga sau a se uita, frustrat, la scenă. Tinerii au nevoie să interacţionize direct cu arta, să participe la dezvoltarea ei.
Teatrul a rămas cam singura instituţie cu baze puternice, la care brăilenii pot apela cu încredere pentru a petrece o seară interesantă, ruptă de cotidianul nostru atât de instabil. Partea bună e că sălile tatrului au parte de găgăgioşi mai mult din întâmplare, superficiali din fire, tinerii "colţ de bloc" nu îşi părasesc prea des sediul specific, iar publicul este format din aceiaşi oameni fideli. Şi, sincer, asta e ceea c