Libertate, relaxare şi confort sunt primele sentimente pe care ţi le dă bijuteria decapotată de la MINI. Abia adusă în România, am avut norocul să fac primul test pe „minunatele” noastre drumuri. Vremea a fost mai mult decât favorabilă, aşa că am profitat de fiţa maximă şi l-am decapotat. În fiecare zi. Mă aşteptam să atragă atenţia, are mai multe atuuri pentru a întoarce privirile după el, însă reacţiile au fost peste măsură şi numai după ce am reuşit să le ignor, am putut să mă bucur de „buburuză”. Ne-am plimbat pe autostradă, pe DN1, prin oraş, şi pot spune că din punct de vedere al performanţelor face faţă în orice fel de trafic. Dincolo de a fi extrem de potrivită ca dimensiunI pentru un oraş aglomerat, MINI Cooper are marele avantaj de a fi sigură şi confortabilă, chiar dacă poziţia la condus este uşor mai joasă decât a altor modele din clasă. E o combinaţie de sportivitate, eleganţă şi funcţionalitate care o fac extrem de practică. E adevărat, decapotată poate duce numai două persoane, pentru că la nivelul scaunelor din spate se ataşează o plasă de proteţie pentru curent, însă nici nu cred că ar arăta cu pasageri pe bancheta din spate, deşi au spaţiu.
Mi se pare mai mult decât potrivită pentru tinerele urbane, active, care au un job bun şi o viaţă socială dinamică. Cei 175 de cai de sub capotă sunt utili şi pentru ieşirile din oraş, maşina este echilibrată iar echiparea standard are suficiente dotări de siguranţă (antiblocare roţi la frânare, distribuţia forţei de frânare, controlul sistemului de frânare în curbe, controlul dinamic al stabilităţii). Servodirecţia mi s-a părut uşor imprecisă la manevre bruşte sau pe drum puternic denivelat, însă se redresează rapid.
Deşi are tracţiune doar pe faţă, maşina se comportă ca un 4x4 în miniatură. Funcţia Auto Start Stop este utilă pentru a salva din combustibil şi a reduce emisiile de noxe. Panoul de b