» Transportatorii maxi-taxi baga in buzunar 98% din veniturile reale.
» Banii sunt impartiti intre soferi, proprietari de microbuze si transportatori.
» Evaziunea fiscala pagubeste bugetul local cu sume de ordinul sutelor de miliarde de lei vechi.
In plina criza financiara, care in ultimele luni a determinat si o scadere cu pana la 30% a incasarilor de taxe si impozite la bugetul municipalitatii, edilii Galatiului tolereaza evaziunea fiscala de proportii din transportul local de persoane in sistem maxi-taxi. Sumele pe care municipalitatea ar trebui sa le incaseze de la operatorii de transport sunt greu de evaluat, dar dupa unele estimari transportatorii baga in buzunar 98% din veniturile reale, iar in cifre absolute ar fi vorba de cel putin 200 de miliarde de lei vechi pe care municipalitatea ar trebui sa le incaseze anual de la transportatori. La prima intrunire din 2009 a Comisiei de Dialog Social (CDS), criticile presedintelui Patronatului Intreprinderilor Mici si Mijlocii, Marian Filimon, care s-a referit in termeni duri la abuzurile din transportul maxi-taxi urban si judetean, au fost sustinute de reprezentantii ARR Galati, directorul general al DGFPCFS Galati, Costica Onica, presedintele Camerei Taximetristilor stefan Gherasim, dar si de reprezentantii Prefecturii Galati.
Un microbuz realizeaza venituri zilnice de peste trei milioane de lei vechi, ceea ce inseamna peste 790 de milioane lei vechi anual. Pentru fiecare din cele peste 850 de microbuze "arondate" la trei operatori, cu contracte de inchiriere depuse la finante, se platesc impozite modice, de 15-20 de milioane lei vechi pe an, restul veniturilor impartindu-se intre proprietari, operatori si soferi. Operatorii sustin ca valoarea contractelor de inchiriere nu poate fi impusa, ea fiind negociabila intre operator si proprietarul microbuzului, si acuza c