Cum decidem în 2009, cu zero sisteme de referinţă? Tendinţa angajatorilor este de a reduce costurile prin concedierea angajaţilor, însă specialiştii în resurse umane arată că această metodă duce în final la "sinuciderea companiilor".
Decizia nu este o roată a norocului, ci un rezultat al tuturor perspectivelor. O decizie aparent eficientă pe termen scurt poate avea un impact fatal pe termen lung. Oamenii trebuiesă fie foarte responsabili în această perioadă, iar noi încercăm să tragem un semnal de alarmă în acest sens, arată specialistul în resurse umane Marilena Petrec, CEO al Grupului APT, cu experienţă în HR, consiliere profesională şi relaţii cu publicul.
Pentru prevenirea unui dezastru, Ministerul Muncii a lansat la 31 martie o nouă linie de finanţare din Fondul Social European (FSE). Programul "Angajaţi mai mulţi, mai competenţi, mai sănătoşi" este menit să ajute întreprinderile din România să depăşească mai uşor perioada de criză, prin subvenţionarea salariilor noilor angajaţi, a formării profesionale a personalului şi a îmbunătăţirii condiţiilor de muncă, în vederea reducerii accidentelor şi a riscurilor de boli profesionale.
TEROAREA CONCEDIERILOR ÎN MASĂ
Specialiştii în resurse umane arată că angajaţii resimt efectele crizei economice în primul rând prin teama de pierdere a locurilor de muncă. Angajaţii se confruntă cu lipsa de transparenţă din partea celor aflaţi la conducerea companiilor pentru care lucrează, fiind marcaţi de teama de disponibilizări. Apar suspiciunea şi neîncrederea, frustrarea şi demotivarea, apar zvonurile negative. Această situaţie duce la scăderea productivităţii, la pasa-rea responsabilităţii şi la stagnarea în dezvoltare a companiilor.
În această pe-rioadă este nevoie în primul rând de o evaluare cât mai exactă a oamenilor, astfel încât angajatorii să ştie pe ci