Gradul de ocupare a aeronavelor companiei Tarom a fost de 47,2% în primele două luni ale acestui an. Faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, s-a înregistrat o scădere cu 12,5 puncte procentuale a gradului de ocupare, arată datele unui raport efectuat de Asociaţia Companiilor Aeriene Europene (AEA). În prima lună a acestui an, compania a transportat un număr de 105.000 de călători, cu 18,9% mai puţin faţă de luna ianuarie a lui 2008, iar gradul mediu de ocupare a fost de 49,2%, în scădere cu 9,4 puncte procentuale. Pentru a revigora vânzările, compania a modificat în luna martie tarifele pentru cursele externe, astfel că un bilet dus-întors costă 50 de euro, dar fără taxele de aeroport, iar pentru cursele interne, preţurile sunt de 24 de euro dus, tot fără taxele de aeroport.
Un bilet de avion, dus-întors, cu toate taxele până la Roma costă 145 de euro. Anul trecut, Tarom a avut pierderi de 28 de milioane de dolari. La nivel european, numărul de pasageri transportaţi de companiile aeriene în lunile ianuarie şi februarie ale acestui an a fost de 30,4 milioane, cu 11,6% mai puţini faţă de aceeaşi perioadă a anului 2008. Nici gradul de ocupare a aeronavelor nu a scăpat neafectat, acesta fiind mai mic cu două puncte procentuale şi a ajuns la 59,3%. Cele mai mari companii în funcţie de numărul de pasageri trasportaţi sunt Lufthansa (7,2 milioane pasageri), Air France (6,7 milioane pasageri) şi British Airways (4,4 milioane pasageri). În funcţie de gradul de ocupare a aeronavelor în primele două luni ale anului, primele trei companii sunt KLM (76,3%), Iberia (75%) şi Air France (74,8%). (A.G.)
Gradul de ocupare a aeronavelor companiei Tarom a fost de 47,2% în primele două luni ale acestui an. Faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, s-a înregistrat o scădere cu 12,5 puncte procentuale a gradului de ocupare, arată datele unui raport efectuat de Asociaţia Co