Colecţiile de cărţi vândute ca insert cu anumite publicaţii de pe piaţa românească au generat vânzări de biblioteci mai mari cu 20%. Revista Forbes România, care apare astăzi pe piaţă, publică în secţiunea Outfront un articol despre consecinţele fenomenului „ziar plus carte”. În ultimele cinci luni, peste şase milioane de volume s-au comercializat la pachet cu un cotidian sau săptămânal. Vânzările masive de cărţi au dus implicit la o creştere a vânzărilor de biblioteci şi rafturi pentru cărţi, ale magazinelor de mobilă.
În goana după tiraj, cele mai importante ziare quality le-au insuflat românilor o nouă pasiune: cartea. Tehnicile de marketing, prin care ediţiile ziarelor sunt însoţite de titluri importante din beletristica universală şi autohtonă, au ridicat vânzările de biblioteci cu 20%, potrivit comercianţilor de mobilă.
În ultimele cinci luni, 4,5 milioane de cărţi, cu coperte verzi, din piele ecologică, s-au vândut în România, împreună cu ziarul Adevărul. De asemenea, ziarul Cotidianul a vândut aproximativ un milion cărţi, iar Săptămâna Financiară, circa 900.000 de volume.
Revista Forbes România a intervievat 20 de persoane care colecţionează cărţile oferite de diferite ziare şi patru dintre aceştia au mărturisit că şi-au cumpărat biblioteci sau rafturi noi.
Majoritatea cumpărătorilor de cărţi la ofertă (numai Adevărul are 350.000 de astfel de persoane) intenţionează să achiziţioneze întreaga colecţie pusă la dispoziţie de publicaţiile Cotidianul, Săptămâna Financiară sau Adevărul. Asta înseamnă că fiecare cumpărător va avea , în câteva luni, peste 250 de cărţi noi.
La un sfert din preţul de la librărie
Volumele care se vând la pachet cu un cotidian sunt cu cel puţin 25% mai ieftine decât cele din librării, iar acesta este principalul motiv pentru care românii fac cozi inte