•Cea mai mare creştere a tranzacţiilor, de 111%, s-a înregistrat în domeniul turismului şi al transporturilor
•Se cumpără din ce în ce mai multe bilete la concerte, jucării, flori şi îmbrăcăminte
În ciuda aşteptărilor pesimiste ale comercianţilor de pe internet, criza nu a afectat comerţul electronic. În lunile ianuarie - martie, valoarea plăţilor online prin card bancar a crescut cu 59% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut şi a ajuns la 18,58 milioane de euro.
În primul trimestru, numărul total de tranzacţii a fost de aproximativ 256.000 de operaţii, din care 220.000 au fost realizate prin platforma ePayment, cu o valoare de 17 milioane de euro, arată datele RomCard.
„Având în vedere evoluţia primului trimestru, ne aşteptăm la o evoluţie pozitivă şi în următoarele trei luni ale anului, cu atât mai mult cu cât se apropie perioada Sărbătorilor de Paşte. Pentru deţinătorii de carduri, cumpărăturile online au avantajul preţului mai mic, uşurinţei de a găsi preţul cel mai bun şi al comodităţii”, a declarat pentru Gândul Carmen Sebe, directorul general GECAD ePayment. Ea a precizat că aproximativ 90% dintre ofertele de carduri de debit şi de credit ale băncilor din România pot fi folosite şi pentru plăţi online. În ceea ce priveşte siguranţa plăţilor, procentul tentativelor de fraudă a fost mai mic de 1% din totalul comenzilor.
Românii nu mai cumpără produse IT de pe internet
Dintre toate sectoarele comerţului electronic, singurul care a avut o evoluţie negativă a fost segmentul IT, a vânzărilor de telefoane mobile şi a serviciilor de recrutare, acesta fiind depăşit ca număr de comenzi de vânzările de bilete pentru concerte şi spectacole, care s-au triplat.
Cea mai bună evoluţie a avut-o segmentul turismului şi transporturilor, unde numărul tranzacţiilor a fost mai mare cu 111% faţă de primul trimestru al lui