Româncele au cheltuit anul trecut în jur de 225 milioane lei (61,1 milioane de euro) pe creme, loţiuni şi geluri pentru faţă, ochi şi mâini, ca şi pentru produse exfoliante şi pentru curăţarea feţei, pentru corp şi măşti pentru ten, potrivit datelor firmei de cercetare a pieţei Nielsen, citate de Mediafax. Cifra arată o creştere a vânzărilor de cosmetice cu 29% faţă de anul precedent, când valoarea a fost de 174,23 milioane lei (52,2 milioane euro). Doamnele şi domnişoarele au acordat o atenţie deosebită produselor pentru îngrijirea tenului şi a ochilor, categorie care a înregistrat cele mai mari vânzări, de 91,97 milioane lei, în creştere cu 32% faţă de 2007. Primele cinci companii pe această piaţă, în funcţie de valoarea vânzărilor din 2008, sunt L’Oreal Paris (Franţa), Beiersdorf (Germania), Farmec Cluj-Napoca, Laboratoarele Dermatologice Avene/Piere Fabre (Franţa) şi Elmi Prodfarm (România), care deţin, cumulat, o cotă de 83,7%. (S.S.)
Româncele au cheltuit anul trecut în jur de 225 milioane lei (61,1 milioane de euro) pe creme, loţiuni şi geluri pentru faţă, ochi şi mâini, ca şi pentru produse exfoliante şi pentru curăţarea feţei, pentru corp şi măşti pentru ten, potrivit datelor firmei de cercetare a pieţei Nielsen, citate de Mediafax. Cifra arată o creştere a vânzărilor de cosmetice cu 29% faţă de anul precedent, când valoarea a fost de 174,23 milioane lei (52,2 milioane euro). Doamnele şi domnişoarele au acordat o atenţie deosebită produselor pentru îngrijirea tenului şi a ochilor, categorie care a înregistrat cele mai mari vânzări, de 91,97 milioane lei, în creştere cu 32% faţă de 2007. Primele cinci companii pe această piaţă, în funcţie de valoarea vânzărilor din 2008, sunt L’Oreal Paris (Franţa), Beiersdorf (Germania), Farmec Cluj-Napoca, Laboratoarele Dermatologice Avene/Piere Fabre (Franţa) şi Elmi Prodfarm (România), care deţin, cumulat, o cot