Carpatcement Holding, subsidiara locala a grupului german HeidelbergCement, a inregistrat o scadere a volumului vanzarilor de ciment cu 25-30% in primul trimestru, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, din cauza scaderii activitatii in domeniul constructiilor, din lipsa de finantare pentru proiecte noi.
Prabusirea pietei imobiliare si lipsa de finantare pentru proiecte de infrastructura au lovit puternic in afacerile principalilor producatori de ciment de pe piata locala, Lafarge (Franta), Heidelbergecement (Germania) si Holcim (Elvetia), care au raportat in primele trei luni o scadere a pietei de ciment cuprinsa intre 20 si 40%.
"Pe fondul reducerii generale a activitatii in domeniul constructiilor, in special din cauza lipsei de finantare pentru proiecte noi, si in conditiile unei ierni prelungite si capricioase, in comparatie cu aceeasi perioada a anului 2008, s-a inregistrat o scadere a volumului vanzarilor in primul trimestru din 2009 cu aproximativ 25-30% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut", a declarat Mihai Rohan, presedintele si directorul general al Carpatcement Holding.
Compania si-a bugetat pentru anul acesta o scadere de circa 5-10% a cifrei de afaceri, pana la circa 268 - 283 mil. euro, dupa ce in 2008 compania a inregistrat afaceri de 298 mil. euro (1,1 mld. lei), in crestere cu 10-12% fata de anul precedent. De altfel, anul 2009 este primul in care consumul de ciment va scadea, dupa 10 ani de crestere puternica.
"Carpatcement este parte a economiei nationale si este afectata de tot ceea ce se intampla la nivel macroeconomic. Estimam o scadere intre 5 si 10% a cifrei de afaceri", afirma Rohan.
Reprezentantii companiei spun ca au resimtit o revenire a pietei in luna martie, odata cu venirea vremii favorabile, insa este foarte greu si inca prematur de spus care va fi impactul crizei financiare in vanzari