Nici măcar discounturile masive, de până la 50%, nu reuşesc să deblocheze tranzacţiile din Bucureşti. Loturile destinate construcţiilor rezidenţiale reprezintă în momentul de faţă cea mai puţin căutată „marfă” imobiliară. 32 de milioane de euro. Acesta este preţul pentru care este scos la vânzare un teren de 3,2 hectare situat în sectorul 1 al Capitalei. Lotul are aprobat un plan urbanistic zonal pentru construcţia unui ansamblu rezidenţial de aproape 1.000 de unităţi locative. În ciuda poziţionării favorabile a parcelei şi a posibilităţilor de dezvoltare oferite de aceasta, potenţialii cumpărători se păstrează la distanţă.
„Ultimul client interesat de acest teren a fost un dezvoltator din Spania, la începutul anului 2008, când criza financiară şi imobiliară nu era încă prezentă în România”, spune Ciprian Şerban, Senior Consultant în cadrul departamentului de terenuri al Neocasa.
La vremea aceea, preţul terenului se ridica la circa 48 de milioane de euro. Deşi proprietarul este dispus să mai negocieze un procent semnificativ din actuala valoare, în acest moment nu există client interesat de asemenea suprafaţă, crede Şerban.
Tranzacţiile au loc doar sub preţul zonei
Iată doar unul dintre numeroasele exemple ce ilustrează perfect imaginea dezolantă a terenurilor din Bucureşti. Până nu demult paradisul speculatorilor imobiliari, acestea reprezintă acum cea mai puţin căutată „marfă” din piaţă. Reprezentantul Neocasa crede că loturile destinate dezvoltării imobiliare sunt cele mai afectate de criză.
„Deoarece proiectele nefinalizate nu mai prezintă interes, nimeni nu se înghesuie să cumpere teren, un plan de afaceri fiind în momentul de faţă imposibil de realizat, întrucât se bazează pe previziuni”, spune Şerban.
Florin Urzică, director general Landexperts, merge chiar mai departe, spunâ