Doar 7,5 kilometri din şoseaua de centură a Timişoarei sunt gata după ce lucrarea a început în 2003. „Nu o să fie gata centura ani buni. Noi suntem antamaţi deja pentru altă lucrare”, a spus unul dintre muncitorii care, ieri, păzeau un excavator care învârtea pământul lângă şoseaua de centură. Doar 7,5 kilometri din totalul de 12 sunt aproape finalizaţi după 12 ani de la proiectarea primului tronson. Acesta e cuprins între Calea Lugojului şi Calea Aradului. Finanţarea şi asistenţa tehnică pentru acesta au venit din partea Guvernului Japoniei. Lucrările au început în data de 8 ianuarie 2003.
„Este o bătaie de joc la adresa timişorenilor. Toţi miniştrii promit, nimic nu se finalizează”, a spus primarul Timişoarei, Gheorghe Ciuhandu. „Eu sper ca atunci când se termină lucrările, centura să nu fie doar un alt bulevard din Timişoara. Căci peste un an sau doi se extinde oraşul dincolo de şoseaua de centură”, a spus subcomisarul Dumitru Domoşneanu, şeful Poliţiei Rutiere Timişoara.
Traficul greu omoară drumurile
Ofiţerul susţine că drumurile proaste din municipiu se datorează în mare parte traficului greu care tranzitează oraşul. „Calea Buziaşului, Calea Lipovei şi Calea Şagului sunt pline de cratere. Eu sper să nu ajungă şi bulevardul Liviu Rebreanu la fel”, a precizat poliţistul. „Deviem traficul greu pe aceste străzi pentru că trebuie să treacă şi TIR-urile pe undeva”, a explicat Culiţă Chiş, şeful Direcţiei Drumuri şi Transporturi al Primăriei Timişoara.
Al doilea tronson al şoseleie de ocolire se află în stadiu de proiect. El este poziţionat între Calea Aradului şi Calea Şagului. S-a întocmit un studiu de fezabilitate finanţat de Guvernul Italiei, Consiliul Local Timişoara şi Consiliul Judeţean Timiş. Urmeaza atragerea de fonduri de la Uniunea Europeană. Tronsonul trei, aflat între Calea Şagului şi Calea Lugojul