Campania "Romaniei libere" impotriva radarelor private, instalate de primarii lacomi cu ajutorul "baietilor destepti" care incaseaza grosul amenzilor de circulatie, si cu girul Politiei Rutiere, s-a soldat cu anchetarea celor implicati in marea afacere. "Directia de Investigare a Fraudelor din cadrul Inspectoratului General al Politiei Romane efectueaza cercetari, sub supravegherea procurorului, cu privire la posibile ilegalitati comise de reprezentanti ai administratiei publice locale din intreaga tara, cu ocazia incheierii si derularii de contracte de asociere in participatiune cu unele societati comerciale din domeniu (…)", ne-a informat, ieri, Guvernul Romaniei. Totodata, potrivit Guvernului, Politia Rutiera elaboreaza acum "necesarul de tehnica propus spre achizitionare, pentru desfasurarea activitatilor de respectare a legislatiei rutiere in trafic".
Pe baza datelor primite de la Ministerul Administratiei si Internelor, Guvernul recunoaste ca afacerea radarelor private a fost posibila din cauza lipsei legilor care sa reglementeze instalarea si exploatarea sistemelor de supraveghere video a traficului rutier. Neavand legile in cauza, Inspectoratul General al Politiei Romane si-a elaborat totusi o metodologie proprie de instalare a echipamentelor de supraveghere, parafand astfel originalul parteneriat public-privat care umple buzunarele societatilor comerciale, respectiv conturile unei fundatii, furnizoare de radare private. Insa, "Politia Romana nu este implicata sub nici un aspect in contractele economice incheiate intre furnizorul sistemelor si administratiile locale pe raza carora sunt instalate aceste radare, rolul sau fiind numai acela de a opera aceste echipamente", ne asigura Guvernul.
Campania "Romaniei libere" impotriva radarelor private, instalate de primarii lacomi cu ajutorul "baietilor destepti" care incaseaza grosul amenzilor d