Radiocomunicaţiile rutiere în bandă liberă sunt o alternativă la detectoarele radar, ce urmează să fie interzise de statul român. Rata de penetrare pe totalul pieţei este încă mică, însă în rândul camioanelor aceasta atinge o cotă de 80%.
Echipamentele de radiocomunicaţii rutiere în bandă liberă sunt încă prea puţin cunoscute pe plan local. Sunt dispozitive destinate întregului segment auto şi care s-au dovedit, în special în ţările occidentale, eficiente. Aceste dispozitive sunt extrem de utile în ceea ce priveşte evitarea problemelor de trafic, a zonelor aglomerate, a blocajelor provocate de accidente ori din alte cauze, naturale sau nenaturale, în informarea în mod continuu a condiţiilor de trafic. Alt avantaj al acestui dispozitiv este acela că foloseşte o frecvenţă radio gratuită CB (Citizen Band - Banda Cetăţeanului sau Bandă Liberă), în comparaţie cu cele ale companiilor de taximetre, de exemplu, care sunt nevoite să închirieze astfel de frecvenţe. Raza de acţiune a unei staţii de emisie-recepţie de acest tip variază între 10 şi 50 de kilometri, în funcţie de puterea de emisie a fiecărui model.
Alt avantaj al acestor dispozitive este acela că şoferii se pot informa de locurile în care sunt instalate punctele radar. Acestea se pot dovedi foarte utile, fiind văzute drept o alternativă la detectoarele radar, ce vor fi interzise de statul român. „Acest segment se va dezvolta în următoarea perioadă, lucru ce se va datora şi schimbării legislaţiei rutiere, care va interzice utilizarea detectoarelor de radar, şi este reprezentat de autoturismele personale, şoferii descoperind importanţa utilizării acestor dispozitive în deplasările atât pe distanţe scurte, cât şi pe trasee mai lungi“, se arată într-un comunicat al President Electronics România, importator de echipamente de radiocomunicaţii rutiere în bandă liberă.
Având în vedere că este un produ