Intesa Sanpaolo isi continua strategia de crestere organica prin relansarea cardurilor de credit si a creditelor ipotecare in trei-patru variante concepute dupa modelul produselor vandute in Italia, afirma reprezentantii grupului.
Anul trecut a fost implementat un sistem modern de credit-scoring, care poate sustine lansarea de produse din ce in ce mai complexe, spun oficialii bancii. Cat priveste reteaua de unitati, in actualul context de piata, Intesa nu are in vedere continuarea extinderii in 2009 decat cu cateva noi unitati, dupa ce in 2008 a ajuns la aproape 100, nivel dublu fata de 2007. De asemenea, reprezentantii grupului afirma ca nu au in vedere nicio achizitie pe piata locala, urmarind mai departe planul de dezvoltare organica.
Dupa injectia de capital de anul trecut de circa 100 de milioane de euro, considera ca Interesa Sanpaolo Bank Romania nu are nevoie de resurse suplimentare anul acesta, gradul de solvabilitate fiind de peste 20%. Avand in vedere perspectivele de crestere a provizioanelor, oficialii Intesa spun ca nu anticipeaza o crestere a profitului net in Romania in 2009 fata de 2008, situatie valabila pe multe alte piete, inclusiv din cauza cresterii costurilor de finantare.
"In general noi am fost foarte prudenti si nu ne asteptam totusi la o crestere dramatica a provizioanelor", afirma reprezetantii bancii.
Intesa Sanpaolo Romania a obtinut anul trecut un profit brut de 5 mil. euro, inscadere cu 14% fata de 2007. Anul trecut profitul brut a fost erodat de cheltuielile cu provizioanele aparute in ultimul trimestru. Profitul operational a urcat in 2008 la 11 mil. euro, cu 73% peste nivelul din anul precedent, in conditiile in care veniturile operationale au crescut cu 61%, la 40 mil. euro.
Activele bancii au ajuns la sfarsitul anului trecut la 2,7 mld. lei (700 mil. euro), cresterea in lei fiind cu 57%. Creditele aco