Ministrul Sănătăţii, Ion Bazac, a declarat că va adopta tehnica „door-to-door” (din uşă în uşă - n.r.) pentru campania de informare despre vaccinarea anti HPV (Human Papilloma Virus). Asta înseamnă că specialiştii se vor adresa direct părinţilor, care vor putea obţine astfel toate informaţiile necesare. Iar dacă va exista un „feed-back pozitiv”, campania ar putea fi reluată cât de curând. „În prezent, am format o echipă de 30 de persoane cu diverse profesii, inclusiv reprezentanţi ai societăţii civile, care vor stabili ce strategie trebuie abordată pentru o bună informare a părinţilor despre beneficiile vaccinului împotriva HPV. Nu va fi o campanie media, ci ne gândim mai degrabă la o strategie door-to-door, prin care specialiştii să discute direct cu părinţii despre vaccinare, iar aceştia să poată cere toate informaţiile de care au nevoie. În plus, această tehnică ne permite să derulăm campania şi pe durata vacanţei de vară, ceea ce înseamnă că, dacă vom avea un feedback pozitiv din partea a mai mult de 50% de beneficiari, vom putea relua mai repede programul de vaccinare”, a explicat ministrul Ion Bazac. Demnitarul a spus că finanţarea campaniei va fi făcută exclusiv de cele două firme producătoare ale vaccinului, Merck Sharp Dohme şi GlaxoSmith Kline, rolul ministerului fiind de a coordona acţiunea.
Programul de vaccinare a elevelor de clasa a patra împotriva infecţiei cu virusul HPV care provoacă cancerul de col uterin a fost iniţiat la sfârşitul lunii noiembrie 2008. Extrem de controversat la nivel mondial, vaccinul a fost refuzat, după ce mai multe femei au murit la puţin timp după vaccinare. Pentru că nimeni nu a putut oferi un răspuns viabil opiniei publice despre efectele acestui vaccin, majoritatea femeilor au refuzat, în continuare, să participe la programele de vaccinare.
Şi în România, programul a fost considerat un eşec, pentru că, potrivi