Şi în cursul zilei de ieri, televiziunile s-au întrecut, în goana după audienţă, în a relata pe larg şi a comenta la nesfârşit, în direct, „aventurile” lui Gigi Becali cu justiţia română.
Cel mai frapant este cazul „derapării” de la menirea lor a majorităţii televiziunilor de ştiri, pentru care aproape nu mai exista niciun alt subiect de interes pentru telespectator.
Evenimente importante care au avut „ghinionul” să aibă loc în aceste zile, precum summit-ul NATO, alegerile din Republica Moldova sau cutremurul din Italia, au fost neglijate complet de televiziunile care ar trebui, în primul rând, să informeze. Realitatea TV s-a întrecut pe sine, făcând promovare întreaga zi unui sondaj despre „cazul Becali”, ale cărui rezultate au fost anunţate la ora 23.00. Reprezentanţii postului TV au refuzat să dezvăluie amănunte despre întrebările din sondaj şi despre firma care l-a realizat, preferând să păstreze misterul intact şi sfătuindune să stăm pe RTV la ora 21.00.
Gigi, sursă de venituri pentru „întreprinzători”
De-a lungul ultimelor zile, posesorii telefoanelor mobile au fost bombardaţi cu SMS-uri nesemnate în care, sub pretexul unui „sondaj naţional de opinie”, destinatarilor li se cere să se pronunţe asupra eliberării lui Gigi Becali. La finalul textului, care trebuia trimis la numărul 1263, se afla şi paranteza-cheie a întregii poveşti: „(3 eur)”. Cu alte cuvinte, cine a dat curs cererii a vărsat, de fapt, trei euro în contul iniţiatorilor acestui „sondaj”.
Iată textul integral al „întreprinzătorilor” care au profitat prompt de scandal pentru a pune de-o parte, în cel mai pur stil OTV-ist, nişte bani albi pentru zile negre: „Sondaj naţional de opinie. Răspunde prin DA sau NU la 1263. Întrebare: Credeţi că Gigi Becali ar trebui eliberat din închisoare? DA sau NU prin SMS la 1263 (3 eur)”.
Di