Reteaua Carrefour a inregistrat anul trecut cel mai mare declin al productivitatii, de circa 30% Este de asteptat ca discounterii sa se afle printre castigatorii acestei perioade economice nefavorabile.
Analiza a luat in calcul primii doi jucatori de pe fiecare din segmentele cash& carry, hipermarketuri, supermarketuri si discount, datele privind vanzarile si suprafetele de vanzare avand ca sursa companiile. De asemenea, suprafetele de vanzare ale retelelor la finalul celor doi ani 2007 si 2008 au fost ajustate in functie de datele de inaugurare ale magazinelor noi.
Reteaua Carrefour a inregistrat anul trecut cel mai mare declin al productivitatii, de circa 30%. Reprezentantii Carrefour nu au dorit sa comenteze pe baza acestui subiect. Anul trecut, Andreea Mihai, directorul de marketing al Carrefour Romania, anticipa diminuarea vanzarilor pe metru patrat ale retelelor mari de magazine pe piata locala, avand ca explicatie extinderea retailului modern in zone ale tarii unde puterea de cumparare este mai mica fata de marile centre urbane.
La randul sau, Real, principalul competitor al Carrefour pe aceasta piata, a inregistrat o stagnare a vanzarilor pe metru patrat in 2008, comparativ cu valoarea din 2007. Un alt jucator important, grupul Kaufland, nu a facut publice rezultatele financiare pentru 2008. Reprezentantii Real au subliniat ca dinamica vanzarilor in valoare poate fi diferita de cea a vanzarilor in volum, datorita diferentelor de preturi.
„De exemplu, in ceea ce priveste fructele si legumele, vanzarile in reteaua Real Romania au inregistrat cresteri in 2008 fata de anul anterior, insa nu in valoare, ci in cantitate. Explicatia este faptul ca 2008 a fost un an bun pentru agricultura romaneasca, astfel incat noi am putut vinde produse din recoltele anului trecut cu preturi mai mici decat in anul 2007. In 2007 am avu