Online-ul nu mai este o optiune, ci o necesitate pentru ziarele romanesti, a spus Lucian Romascanu, general manager Cancan Media la intalnirea cu cititorii HotNews de miercuri, 8 aprilie. La nivel de posibilitati tehnologice pe online, presa romaneasca sta chiar mai bine, intr-un sens, decat la capitolul tipar, unde rotativele de ultima generatie au aparut doar pentru reviste.
Intalnirea online a fost urmata de un interviu in Studioul HotNews.ro
Descarca interviul in format MP3
Romaşcanu despre planurile cu Cancan
Problema care se pune, cu privire la viitor, este nu atat trecerea presei scrise pe online, cat versiunile complementare, crede Romascanu: „Cred ca inca ani suficienti in Romania vor coexista atat printul cat si versiunile online; istetimea este sa le faci suficient de complementare pentru a evita canibalizarea.”
Dupa discutia cu cititorii, in interviul cu Iulian Comanescu, Lucian Romascanu a mai spus ca grupul pe care il conduce, Cancan Media, e inca in perioada de investitii (nu face profit) si scenariul pentru 2009, avand in vedere si criza, este asemanator. Referitor la titlurile cotidiene care s-ar putea inchide, acestea sunt cam 10 la suta din cele existente (unu sau doua ziare).
Romaşcanu confirmă estimarea de 20% în minus cu privire la piaţa de publicitate şi spune că 10% din titlurile cotidiene se vor închide în 2009
Fragmente din intalnirea online
Cum arată cititorii de tabloid faţă de cei de quality: „Folosesc de obicei o comparatie cand mi se adreseaza intrebarea asta: nu am stiinta ca producatorii instrumentelor de scris Montblanc sa fi actionat vreodata impotriva Bic. Este o piata pentru fiecare, fiecare livreaza conform nevoilor cumparatorilor. Si, pentru a merge pana la capat cu comparatia, exista multi posesori de Montblanc