Tarabagiii se plâng că bucureştenii cumpără cu până la 30% mai puţine produse de sezon faţă de anul trecut. Prin pieţe, produsele de primăvară nu mai au succes ca în anii precedenţi. Grămezi mari rămân nevândute pe tarabe. Deşi este primăvară şi mai sunt zece zile din postul Paştelui, spanacul, ceapa verde, urzicile, ştevia şi loboda din pieţele Capitalei nu le mai fac cu ochiul oamenilor.
Belşugul de mărfuri nu reuşeşte să aducă bucurie nici pe chipul cumpărătorilor şi nici pe cel al vânzătorilor. Pentru că, în ciuda reclamei pe care tarabagiii o fac mărfurilor, care sunt frumoase şi proaspete şi adesea oferite la preţuri accesibile, tot mai puţini dintre privitorii care se perindă prin piaţă devin cumpărători.
Oamenii trec apatici de la o tarabă la altă, fără să cumpere şi pun la grea încercare răbdarea comercianţilor. Iar explicaţia pe care tarabagiii o au pentru acest fenomen este aceea că „din cauza crizei, oamenii au tot mai puţini bani pentru mâncare.”
„Vânzarea merge prost”
La Piaţa Crângaşi, preţurile sunt de-a dreptul mici, iar marfa este pe alese. Piaţă „de cartier muncitoresc”, Crângaşi are aceleaşi oferte ca şi cele „de fiţe”, gen Piaţa Dorobanţi. Doar că în cartierul din apropierea Podului Grant ridichile costă 0,5 lei legătura, faţă de 5 lei, cât este preţul aceluiaşi produs în Dorobanţi.
Cea mai ieftină salată din Bucureşti tot în Crângaşi se găseşte şi costă doar 1 leu bucata. Până şi lămâile zemoase şi cu coaja subţire se dau trei la un leu, iar dacă vânzătoarei îi place de tine, îţi bagă în pungă chiar cinci lămâi la un leu.
Aici, comercianţii nu stau încruntaţi şi preferă mai degrabă să schimbe o vorbă cu trecătorii. „Vânzarea merge prost, se simte că e criză! Oamenii abia mai au bani ca să-şi plătească chiriile şi întreţinerea.
De mâncare ce să l