În Italia, efectele crizei economice se simt mai puţin în anumite domenii “privilegiate”, cum ar fi cel al jocurilor video. În ultimii trei ani, vânzarile de jocuri video din Peninsulă s-au dublat. Astfel, încasările din acest domeniu au ajuns, în momentul de faţă, la suma de 1 miliard şi 276 milioane de euro.
Acestea sunt datele unui raport anual privind situaţia industriei jocurilor video din Peninsulă, realizat de Societatea lider în domeniul cercetărilor de piaţă GfK şi făcut public în cursul zilei de ieri.
Potrivit acestui studiu, în anul 2008, în Italia au fost vândute 19,6 milioane de jocuri video, cu 9,3% mai multe decât în anul 2007 şi aproape 3 milioane de console video (cu 22,1% mai multe decât în anul precedent).
Acelaşi studiu a relevat faptul că 38% dintre familiile italiene deţin o consolă pentru jocuri video, iar 54% dintre italieni au acasă un computer.
Toate aceste cifre plasează Italia pe locul al cincilea în Europa, după state precum Marea Britanie, Franţa, Germania şi Spania.