Tarifele companiilor de executive search - unele din cele mai profitabile businessuri din zona de consultanta - au scazut in ultimele luni cu marje de pana la 40%, pe fondul scaderii volumelor de angajare si al presiunii pe costuri a companiilor care decid sa angajeze sau sa inlocuiasca echipele de top management.
"Tarifele practicate in piata de executive search inregistreaza o scadere in ultima vreme, mergand pana la 30 - 40% din valoarea celor practicate in urma cu sase luni. Aceasta scadere este corelata si cu o reducere la nivelul numarului de cereri primite", spune Alin Radulescu, executive search consultant in cadrul firmei de executive search Advice Human Resources.
Businessul de executive search inregistreaza marje medii de profit de 50-60%, iar scaderile din ultimele luni ar putea "musca" din marja de profitabilitate. Consultanta in executive search costa mult, prin definitie, dat fiind ca este vorba despre recrutarea unor executivi de top, pe mana carora intra businessuri de zeci sau chiar sute de milioane de euro si mii de angajati.
Executive search-ul este un business in care companiile pot incasa mai mult decat cheltuie.
Desi multe din companiile de recrutare au redus onorariile, tarifele nu au ajuns inca la minim si este posibil chiar sa mai scada in lunile urmatoare. "Piata elimina cativa jucatori, raman cei pregatiti si profesionisti si la sfarsitul anului putem avea concluzii mai clare", apreciaza Sorin Roibu, managing director al Arthur Hunt, firma de executive search prezenta de trei ani pe piata.
Tarifele companiilor de executive search - unele din cele mai profitabile businessuri din zona de consultanta - au scazut in ultimele luni cu marje de pana la 40%, pe fondul scaderii volumelor de angajare si al presiunii pe costuri a companiilor care decid sa angajeze sau sa inlocuiasca echipele de top management