Măsura luată de directorul general al „Goodyear Dunlop Tires România”, Ovidiu Bălan, urmăreşte deschiderea directă către cumpărători. Orientarea spre retail, planificată înainte de criză, vizează în primul rând compensarea scăderii vânzărilor companiei. Anul trecut, Ovidiu Bălan şi-a început mandatul de director general la „Goodyear Dunlop Tires Romania” cu o măsură radicală: a mutat accentul strategiei de business pe retail.
„Până acum am livrat numai către distribuitori, însă această schimbare, plănuită pentru 2009 încă de anul trecut, se pretează şi ca măsură anti-criză. Este un proiect ce vizează o deschidere directă către cumpărători şi obţinerea, astfel, în 2009, a unui plus de 25% la vânzări”, spune Bălan.
O altă schimbare făcută de acesta imediat de la preluarea funcţiei de director general a fost crearea unui management comun pentru filialele din România şi Bulgaria, prin care a simplificat comunicarea la nivel corporatist.
Vânzările l-au atras din prima clipă
Actualul director general de la „Goodyear Dunlop Tires Romania” a avut primul contact propriu-zis cu „această lume” a vânzărilor după 1990, în calitate de simplu agent la o firmă de distribuţie.
„Întâi am încercat sa dau examen la Facultatea de Construcţii, pentru că asta era tendinţa, dar am picat, pentru că nu eram pasionat. Direcţia mi-am găsit-o în 1992, în activitatea de vânzări, pe care am văzut-o ca pe o oportunitate personală şi de viitor”, explică Bălan.
Patru ani mai târziu, în 1996, Bălan devenea director de vânzări pe ţară la compania la care-şi făcuse ucenicia şi îşi plănuia deja ascensiunea la o multinaţională. Astfel, în 2001, Bălan a ajuns la „Goodyear Dunlop Tires România”, ca brand coordinator, poziţie ce presupunea supervizarea vânzărilor şi promovarea mărcilor companiei. Apoi, în 2003 a devenit direct