Nu este uşor să alegi o geantă de voiaj. Mărimea, mobilitatea, designul şi preţul sunt printre factorii decisivi. Cele mai vândute genţi de voiaj sunt cele clasice – negre sau maro, uşor de transportat. Pentru o parte din cumpărători, contează la fel de mult şi designul. O geantă de voiaj de calitate poate costa şi câteva sute de euro, însă investiţia merită atâta timp cât valiza îţi oferă siguranţă pe timpul concediului. „În ultimii doi-trei ani clienţii cumpără din ce în ce mai mult trolere (genţi cu rotiţe n.r.). Se uită la preţ, dar mai mult la utilitate“, spune Angela Moldovan, reprezentantul unui magazin de profil din Capitală. Şi genţile pliabile, care se pot dimensiona în funcţie de nevoi, sunt în topul preferinţelor cumpărătorilor, mai spune ea.
Clasice sau colorate
Dincolo de utilitate, foarte mulţi clienţi se uită şi la aspectul valizelor. „Clienţii aleg genţile de voiaj în general în funcţie de scopul primar al călătoriilor lor. Mai exact, atunci când călătoresc în principal în interes de afaceri, ei aleg culori clasice precum negru, maro sau gri. Modelele preferate de oamenii de afaceri au design mai convenţional, elementele esenţiale fiind ergonomia şi mobilitatea“, crede şi Alexandra Dumitrescu, director de marketing Rafar, divizia fashion a Grupului RTC.
Pentru călătoriile în interes personal, lucrurile stau cu totul altfel. „Cei care iubesc excursiile aleg culori puternice şi vesele, precum roz, bleu, roşu sau alb, şi modele nonconformiste care le pun în valoare personalitatea şi degajă optimism“, mai spun reprezentanţii Rafar.
Accesoriu vestimentar
În faţa alegerii unei genţi de voiaj, femeile şi bărbaţii au criterii diferite. Doamnele consideră geanta de călătorie un accesoriu care le completează ţinuta, prin urmare trebuie să existe un acord perfect al acesteia cu stilul