Pe plan mondial, se aşteaptă o creştere a clienţilor serviciilor de mobile banking, dar România a încheiat anul trecut pe un trend descendent. Se poate încerca o revenire? Potrivit unei estimări recente a companiei de analiză în telecomunicaţii mobile Berg Insight, numărul utilizatorilor de mobile banking şi servicii asociate (plăţi prin telefonul mobil) va creşte, cu o rată medie anuală de 89%, de la 20 de milioane, în 2008, la aproximativ 913 milioane în 2014. F
Pe plan mondial, se aşteaptă o creştere a clienţilor serviciilor de mobile banking, dar România a încheiat anul trecut pe un trend descendent. Se poate încerca o revenire?
Potrivit unei estimări recente a companiei de analiză în telecomunicaţii mobile Berg Insight, numărul utilizatorilor de mobile banking şi servicii asociate (plăţi prin telefonul mobil) va creşte, cu o rată medie anuală de 89%, de la 20 de milioane, în 2008, la aproximativ 913 milioane în 2014.
Faptul că în telecomunicaţii piaţa românească adoptă rapid tendinţele manifestate pe pieţele mature induce ideea unei evoluţii similare, cele trei bănci - BCR, BRD şi Raiffeisen - şi cei doi operatori - Orange şi Vodafone - care oferă astfel de servicii în România urmând să se bucure de o creştere semnificativă a utilizării acestui serviciu. Ceea ce s-ar traduce prin venituri sporite de pe urma unui produs cu valoare adăugată relativ mare, într-o situaţie în care fiecare astfel de serviciu poate face diferenţa atât pentru operatorii telecom, cât şi pentru bănci.
Băncile s-au trezit cam târziu
De altfel, operatorii autohtoni spun că serviciile de mobile banking se află pe un trend ascendent. „De la începutul anului, am înregistrat o tendinţă de creştere a numărului de clienţi, iar dacă panta ascendentă actuală se va menţine, până la sfârşitul anului 2009 ne aşteptăm la dublarea traficului“, spune Iuli