Reducerea consumului îi obligă pe retailerii din bricolaj să îşi regândească tacticile de marketing. Nu va fi deloc uşor, într-un an în care nimeni nu abandonează planurile de extindere. Scăderea volumului de con-strucţii şi renovări determină retailerii din sectorul de bricolaj să fie mai atenţi la costuri şi să schimbe uşor abordarea clienţilor, fără însă să abandoneze deschiderea de noi unităţi. Conform planurilor anunţate de companii, anul acesta se vor deschid
Reducerea consumului îi obligă pe retailerii din bricolaj să îşi regândească tacticile de marketing. Nu va fi deloc uşor, într-un an în care nimeni nu abandonează planurile de extindere.
Scăderea volumului de con-strucţii şi renovări determină retailerii din sectorul de bricolaj să fie mai atenţi la costuri şi să schimbe uşor abordarea clienţilor, fără însă să abandoneze deschiderea de noi unităţi. Conform planurilor anunţate de companii, anul acesta se vor deschide, în total, 33 de unităţi, ajungându-se la un total de 131 de magazine. Un studiu realizat de compania de consultanţă PMR arată că magazinele de bricolaj au înregistrat, anul trecut, o creştere de 31%, cea mai mare de pe piaţa românească, tendinţa urmând să se păstreze şi în 2009, datorită numărului mare de proprietăţi imobiliare achiziţionate anul trecut şi pe care urmează să fie amenajate noi unităţi în această perioadă. Dar scăderea pieţei imobiliare, confirmată de statisticile primelor două luni ale anului, se va resimţi, inevitabil, şi în vânzările magazinelor de bricolaj. Mai mult, pe primul loc în lista cheltuielilor pe care românii declară că le vor reduce anul acesta se află chiar cele legate de construcţia şi dotarea locuinţei (în jur de 60% din cei chestionaţi, conform 360insights).
Pe cine contăm anul acesta?
Şi de aici începe lupta pentru diferenţiere între retaileri, fiecare încercând să atragă clientul