Dacă vă gândiţi să începeţi o afacere lansând un magazin gen iTunes sau un radio pe internet, aţi putea avea o surpriză: plata drepturilor de autor v-ar putea falimenta.Relaţiile dintre utilizatori şi organismele de gestiune colectivă a drepturilor de autor sunt reglementate prin intermediul unor metodologii specifice, care fixează tarifele pentru difuzarea muzicii pe internet sau telefonul mobil: download, streaming (oferirea spre ascultare), muzica de fundal, webcastingul (progra
Dacă vă gândiţi să începeţi o afacere lansând un magazin gen iTunes sau un radio pe internet, aţi putea avea o surpriză: plata drepturilor de autor v-ar putea falimenta.
Relaţiile dintre utilizatori şi organismele de gestiune colectivă a drepturilor de autor sunt reglementate prin intermediul unor metodologii specifice, care fixează tarifele pentru difuzarea muzicii pe internet sau telefonul mobil: download, streaming (oferirea spre ascultare), muzica de fundal, webcastingul (programe originale radio sau TV, transmise doar pe web) şi concertele transmise online şi/sau pe mobil. Actuala metodologie, intrată în vigoare în ianuarie 2005, urmează să fie înlocuită de o alta, pentru care s-au derulat negocieri între Uniunea Compozitorilor şi Muzicologilor din România - Asociaţia pentru Drepturi de Autor (UCMR-ADA) şi reprezentanţii utilizatorilor: Orange, Vodafone, Asociaţia Naţională a Internet Service Providerilor (ANISP), Asociaţia Pentru Tehnologie şi Internet (APTI), Asociaţia Operatorilor Mobili şi Arhexim. În prezent, negocierile au încetat, deoarece s-a iniţiat procedura arbitrajului.
„În dispută sunt aspecte ce ţin de definiţia utilizării şi a utilizatorului, de licenţiere, de terminologie, dar în special de nivelul exagerat al remuneraţiilor şi de criteriile pe baza cărora se calculează acestea, inclusiv definirea bazei de calcul“, spune Sorin Manea, preşedi