Compania Bechtel nu poate continua lucrările pe tronsonul Turda-Gilău, din cauză că utilităţile din zona satului Vlaha nu au fost încă relocate. Cele mai mari probleme pentru Bechtel le ridică o conductă de gaz şi linia de înaltă tensiune care alimentează satele Vlaha, Luna de Sus şi Săvădisla. Lucrările la Autostrada Transilvania au fost reluate cu forţe aproape complete, dar întâmpină probleme din cauza unor reţele de utilităţi aflate pe aliniament. La ieşirea din satul Vlaha, o conductă de gaz şi o linie de înaltă tensiune trebuie relocate, pentru ca un pod să poată fi ridicat.
„Sunt întârzieri din această cauză. Sperăm să se rezolve cât mai repede posibil, pentru ca lucrările să reintre în ritmul normal”, a spus Bogdan Sgârcitu, directorul de comunicare al Bechtel. Acesta a precizat că responsabili cu relocarea utilităţilor sunt reprezentanţii Companei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR). Conform lui Sgârcitu, în total trebuie relocate 38 de reţele pe traseul viitoarei autostrăzi, iar Bechtel se va implica în mutarea a nouă dintre ele.
Utilajele scapă de ocol
În ciuda problemelor dela Vlaha, lucrările la autostradă continuă pe tronsonul Turda-Gilău, care urmează să fie finalizat în acest an. În cursul acestei săptămâni vor fi finalizate un canal colector şi un viaduct, aflate în apropierea localităţi Vălişoara. Canalul, de opt metri lăţime şi aproape un kilometru lungime, va fi responsabil cu acumularea apelor rezultate în urma ploilor, care au dus la dese alunecări de teren în zonă. Viaductul, care are 200 de metri lungime şi 30 de metri înălţime, una dintre cele mai înalte structuri de pe autostradă, va uşura munca pe şantier, întrucât utilajele nu vor mai fi nevoite să ocolească mai bine de un kilometru, pe deal, pentru a transporta materialele de construcţie.
Directorul de comuni