Compania americană Bechtel a rechemat la muncă pe şantierul Autostrăzii Transilvania 660 de angajaţi, iar în perioada imediat următoare va mai chema încă 300 de muncitori.
Astfel, numărul muncitorilor care vor lucra pe secţiunea 2B a autostrăzii va fi de 1.400, potrivit reprezentanţilor Bechtel. Prin această măsură, se pune în aplicare protocolul semnat în luna februarie între Bechtel, Ministerul Transporturilor, Compania Naţională de Autostrăzi şi consultantul Egisroute, în care se agreează finalizarea până la sfârşitul anului a tronsonului Turda-Gilău şi a viaductului Suplacu de Barcău de pe tronsonul 3C (64 km). Pentru realizarea obiectivelor protocolului, autorităţile române s-au obligat să ofere constructorului accesul la teren prin soluţionarea problemelor legate de relocarea unui număr de 38 de utilităţi în judeţul Bihor.
PROGRAM. Până la sfârşitul acestei săptămâni va fi finalizat viaductul de la km 39, precum şi canalul Racoş situat între km 40 şi 42 de pe secţiunea 2B (Câmpia-Turzii - Gilău), potrivit constructorului. Canalul are rolul de a controla cursul apei din proximitatea satelor Vălişoara şi Vlaha, sate afectate sistematic de inundaţii. Lucrările la acest canal s-au executat pe parcursul a 12 luni - şi la viaductul de la km 39, una din cele mai importante structuri de pe secţiunea 2B - construcţia acestei structuri înalte de 30 m a început în 2006 şi s-a impus din cauza adâncimii văii din satul Vălişoara pe care o traversează aliniamentul autostrăzii. După ce va fi finalizat, viaductul va asigura continuitatea transportului greu pe alinimentul autostrăzii între km 20 şi 50. Potrivit planului constructorului, luna aceasta se vor efectua următoarele lucrări pe Secţiunea 2B: 406.030,59 metri cubi (mc) material excavat, 318.568,57 mc material de umplutură, 6.092,33 mc de conducte, 2.319,96 metri liniari de piloţi, 13.390,41 mc