Spectacolul Remember de la Teatrul Naţional din Timişoara este o construcţie artistică în care spiritul nuvelei lui Mateiu I. Caragiale reprezintă un suport surprinzător pentru discursul artistic contemporan. Răzvan Mazilu este interpretul personajului Sir Aubrey de Vere, semnează dramatizarea şi regia, realizează coregrafia şi este şi creatorul costumelor. Rolul lui Mateiu I.
Caragiale este interpretat, cu sinceritate şi naturaleţe, de actorul Ion Rizea.
Remember reprezintă "înscenarea" unui set de principii specifice dandysmului, pe care se mulează rigorile artei contemporane. Dandysmul devine astfel un factor de anamneză, un complex de amintiri legate de un anumit timp şi de o filozofie de viaţă din care cresc imagini specifice interogaţiilor din arta contemporană. Vă întrebaţi, probabil, cum ar putea exista coerent pe o scenă atmosfera berlineză de început de secol XX, laolaltă cu aerul suprarealist introdus de un diamant uriaş al cărui centru viu devine, la finalul spectacolului, chiar personajul principal, Aubrey de Vere? Cum ar putea să se îmbine eficient imagini dintr-un spital alternate cu secvenţe înfăţişînd căutări de sine printr-un labirint de oglinzi? Răspunsul la a doua întrebare îl deţin fără doar şi poate Răzvan Mazilu, care şi-a conturat ideea regizorală pe astfel de contraste, şi creatorul proiecţiilor video, Dionisis Christofilogiannis.
Poate cel mai important cîştig al acestui spectacol este opţiunea lui Răzvan Mazilu de a-şi schimba radical registrul coregrafic şi estetic prin inserarea unor modalităţi surprinzătoare de expresie în chiar universul pe care el l-a impus în spaţiul coregrafic românesc: dandysmul ca generator de substanţă coregrafică. Artistul îşi asumă (cu succes) un mare risc, atunci cînd alege să scurtcircuiteze contextul construit pe rigorile filozofice ale dandysmului, cu o nouă ipostază estetică: aceea a