Consiliul Local Târnăveni s-a întrunit, ieri, în şedinţă extraordinară pentru a aproba bugetul local al oraşului pe anul 2009. Prefigurându-se ca un an extrem de dificil, edilii au discutat atent bugetul oraşului în comisii si astfel şedinţa de consiliu local s-a desfăşurat liniştit. Atât primarul cât şi consilierii şi-au propus să lucreze împreună, punând deoparte culoarea şi divergenţele politice pentru a putea ajuta oraşul şi cetăţenii să treacă peste perioada de criză.
Chiar dacă construcţia bugetară este una optimistă eforturile vor trebui concentrate pentru a putea soluţiona problemele cele mai apăsătoare, şi ne referim aici la infrastructura de apă canal, drumurile din oraş precum şi lipsa acută a locurilor de muncă. Mesajul administratorilor către cetateni a fost ca aceştia din urmă să fie cât mai disciplinaţi şi să încerce să achite la timp impozitele şi taxele datorate primăriei, care constituie în fapt sursa principală a veniturilor proprii la bugetul local. „Bugetul a fost construit cu cea mai mare responsabilitate, mă bucur că a trecut, sunt chiar foarte bucuros pentru că mă aşteptam la unele discuţii interminabile. Se pare totuşi că toţi am început să gândim matur şi toţi am început să realizăm că acest buget este pentru oraşul Târnăveni, nu este nici pentru primar nu este nici pentru consilieri şi atunci bucuria mea este enormă”, ne-a declarat primarul Alexandru Adrian Matei. Faptul că orgoliile au fost lăsate deoparte s-a văzut, şedinţa a fost una liniştită şi s-a terminat în aproximativ o oră.
Structura veniturilor şi cheltuielilor
Bugetul pe anul 2009 prevede venituri de 38,7 milioane lei, din care veniturile proprii ale Primăriei se ridică la suma de 15.772.162 lei. Potrivit lui Ioan Munteanu, purtător de cuvânt al Primăriei la întocmirea bugetul s-a ţinut cont de experienţa anilor trecuţi care a arătat un nivel al încasăr