Pentru a avea o baza solida in vederea demararii unor proiecte culturale, era necesara sondarea opiniei publice. In acest sens REEA SRL împreuna cu Sondaje Marketing Relatii Publice, au realizat un studiu de piata, la nivelul municipiului Targu Mures in perioada 9 martie – 14 martie2009 rezultatele acestui studiu constituind o baza de plecare pentru analiza.
Nevoia de marketing e pronuntata
Daca datele sondajului sunt relativ pozitive, atat in ceea ce priveste optiunea targumuresenilor, in ceea ce priveste interesul pentru cinematograf, teatru, biblioteca sau expozitii, nu acelasi lucru se poate spune despre marketing, menit sa faciliteze aceste activitati culturale. „Un rol important il are marketingul, prin concretizarea evenimentelor culturale, orice tip de eveniment cultural trebuie marketizat, coborat dintr-o sfera poate prea inchisa, prea elitista, si trebuie adus, raportat la realitatile vietii de astazi socio-economice, la aspiratiile si nazuintele oamenilor, la problemele pe care ei le eu. Pentru a exista un succes al actului cultural, din perspectiva utilitatii cheltuielilor banilor publici, si pe de alta parte, din perspectiva investitiilor operatorilor privati, si pentru acest succes ar trebui sa existe un marketing bun prin evenimente colaterale. Azi, nu mai poti vorbi de un simplu eveniment, sa te astepti ca acesta sa genereze venituri, sau spectatori,” a precizat Mircea Muntean, administrator Sondaje Marketing Relatii Publice.
Fiind primul astfel de sondaj, la nivelul Targu Muresului, din datele acestuia rezulta ca populatia Targu Muresului este interesata de actul cultural, dar, pentru ca exista un dar, oferta institutiilor de cultura, unde banul public trebuie gestionat foarte atent, existand inca multe sincope in ceea ce priveste finalitatea ofertei culturale, in special datorita unui management deficitar, permanentizat in ultimi