Chiar dacă numărul tranzacţiilor imobiliare încheiate în ultimele luni a fost extrem de scăzut, procentual, comisioanele percepute de agenţiile din Craiova nu scad prea mult.
Ca şi la nivel naţional, în piaţa imobiliară din Craiova situaţia se menţine gri, numărul tranzacţiilor finalizate fiind extrem de mic. Cu toate acestea, comisionul perceput de agenţiile imobiliare pentru intermedierea tranzacţiilor nici nu creşte, nici nu scade procentual.
„Pe piaţa din Craiova s-au practicat întotdeauna comisioane mai mici decât în restul ţării. Când în Bucureşti era un comision de 3-6%, în Craiova recomandam unul de 2%, care, de multe ori, pe fondul concurenţei din piaţă, în urma negocierilor, scădea şi la 1%“, a declarat Nicolae Pătraşcu, directorul Uniunii Patronale a Agenţiilor Imobiliare (UPAI) Oltenia.
Situaţia nu poate fi generalizată. „În Craiova, pentru proprietăţile de lux, care se vând mai greu, comisioanele pot ajunge şi la 8-10%“, a explicat Cristian Clenciu, vicepreşedintele Asociaţiei Române a Agenţiilor Imobiliare (ARAI).
„Totul ţine de strategia adoptată pentru a se menţine în piaţă“
Având în vedere faptul că în comisionul perceput intră costurilor serviciilor oferite (consultanţa, publicitatea, deplasările agenţilor, verificarea imobilelor), chiar dacă piaţa este încă amorţită, este puţin probabil că, procentual, comisioanele ar putea scădea. „Comisioanele scad ca şi valoare pentru că preţul de vânzare al locuinţelor a scăzut“, a spus Nicolae Pătraşcu.
În ceea ce priveşte o potenţială diminuare a comisionului, potrivit reprezentanţilor agenţiilor imobiliare, aceasta va depinde foarte mult de strategiile de marketing adoptate de fiecare agenţie.
„Totul ţine de bussiness-ul fiecărei agenţii şi de strategia adoptată pentru a se menţine în piaţă. Va depinde, de asemenea, şi de cât de rapidă va fi vânzarea p