„Piata nu va creste double digit (peste 10% - n.red.) si nu cred ca este realist sa asteptam o astfel de crestere de la niciun brand in acest an", a declarat Eduardo Luz, directorul general al InBev Romania, cel de-al treilea jucator din industrie.
In plus, Luz sustine ca obiceiurile consumatorilor de bere se vor schimba pe fondul crizei economice, urmand ca o mare parte dintre ei sa reduca numarul de branduri de bere achizitionate si consumul de bere in segmentul HoReCA (hoteluri, restaurante, cafenele) in favoarea celui de acasa.
„Vedem multi consumatori care trec de la bauturi alcoolice la bere in aceasta perioada. In acelasi timp, consumatorii de bere care achizitionau pana acum mai multe branduri vor aloca bani doar pentru un singur brand", a spus reprezentantul InBev Romania, companie care a rulat in 2007 afaceri de peste 188 mil. euro.
Potrivit lui Luz, cea mai vanduta marca din portofoliul companiei este Bergenbier, brand care asigura jumatate din vanzarile companiei, urmata de Noroc si Beck’s. In afara de acestea, InBev mai comercializeaza pe plan local si marcile Lowenbrau, Stella Artois, Leffe si berea alba Hoegaarden.
Cu toate ca Bergenbier a trecut recent printr-un rebranding, Luz spune ca nu intentioneaza sa realizeze unul si pentru Noroc, cel de-al doilea brand din portofoliul companiei din punctul de vedere al vanzarilor realizate anual.
Seful InBev a adaugat ca in afara de fondurile care au fost alocate pentru rebrandingul Bergenbier, care a inclus atat modernizarea liniilor de productie, cat si costurile campaniei de promovare, InBev Romania nu intentioneaza sa realizeze alte investitii anul acesta si nici nu are planuri de restructurari.
De asemenea, Luz sustine ca InBev Romania nu va prelua denumirea Aheuser Busch in cursul acestui an, procesul fiind amanat mai ales deoarece filiala InBev din Romania a mai trec