Uzina Dacia şi alte fabrici auto din Europa Centrală beneficiază enorm în urma primelor de casare acordate în cadrul programelor de înnoire a parcurilor auto din Germania şi alte state europene.
Un milion de germani vor profita de subvenţia de 2.500 de euro acordată la achiziţionarea unei maşini noi, iar mare parte din cele 5 miliarde de euro vor ajunge la uzina din Mioveni.
Revenirea activităţii în uzinele din Europa Centrală în care sunt produse maşini ieftine şi de dimensiuni mici a fost uimitoare, scrie cotidianul Financial Times (FT). "Fabrica Dacia de la Mioveni a rămas aproape goală în noiembrie şi decembrie 2008, angajaţii fiind trimişi acasă, cu o reducere de 20% a salariilor.
În acest an, însă în urma lansării unor programe de înnoire a parcurilor auto în state vest-europene, fabrica de la Mioveni a prins viaţă", potrivit FT.
Directorul general al Dacia a declarat că trei sferturi din producţie ar putea fi destinate în acest an exportului, datorită creşterii cererii în vestul continentului.
CA O FURCULIŢĂ DE PLASTIC
"Dacia este o maşină simbol al crizei. Fără ornamente sofisticate, depăşită, ieftină şi poate de accea se bucură de succes", scrie la rândul său cotidianul german Die Tageszeitung. "Succesul pe care această marcă îl înregistrează pare a se baza strict pe utilitatea de moment, Dacia fiind comparată de germani cu o furculiţă de plastic ce înlocuieşte tacâmurile de argint", mai scrie publicaţia germană.
Cu toate acestea, Dacia a vândut anul trecut circa 25.500 de autovehicule în Germania. Pentru acest an, însă numărul comenzilor a depăşit deja nivelul de anul trecut. Compania deţinută de grupul francez Renault produce modelul Logan, cea mai ieftină maşină de serie din Europa, cu un preţ de 5.000 de euro. "Loganul este marele câştigător al programului de prime de casare din Ge